Du använder en gammal webbläsare! Uppgradera till en annan webbläsare för att kunna uppleva denna sidan.

• Aktuell information gällande coronavirus /COVID-19/

• Start Nyheter Aktuell information gällande coronavirus /COVID-19/
2020-03-16

Aktuell information gällande coronavirus /COVID-19/

Art Clinic har de senaste veckorna arbetat efter strikta riktlinjer för att förhindra smittspridning av covid-19 på våra kliniker och vidare ut i samhället. Detta för att skydda vår personal men också för att du som patient fortsatt ska känna full trygghet vid ditt besök hos oss.

Vi följer de rekommendationer som givits av Folkhälsomyndigheten och bokar därför om patienter som varit utsatta för smittorisk genom resor i drabbade områden eller genom kontakt med andra, redan smittade personer.

Är du sjuk med förkylningssymptom bör du enligt de rekommendationer som ges nu stanna hemma för att undvika att smitta andra. Du bör stanna hemma tills du är helst symptomfri och ytterligare två dagar efter det.

Har du ett inplanerat besök eller operation hos oss och upplever förkylningssymptom vill vi att du kontaktar oss på tel. 010-499 86 00 så vi kan boka om ditt besök eller operation.

Våra mottagningar och operationsavdelningar är öppet som vanligt tills vidare. Ingen personal hos oss arbetar med känd eller misstänkt smittorisk eller med förkylningssymptom.

Vi har lokaler och operationssalar med mycket hög säkerhet och renhet och kommer fortsatt göra vårt yttersta för att erbjuda en vård med högsta kvalitet och patientsäkerhet.

Vi ber dig att inte ta med någon anhörig till mottagningsbesök eller i samband med operation om det inte är absolut nödvändigt.

Du är fortsatt varmt välkommen att boka in ditt besök, behandling eller operation hos oss!

Anders Malmberg
Chefläkare

Se alla nyheter
Redo för nästa steg?